MUST, Museum Stavanger

Du finner podcaster fra must i din favorittspiller. Har du ikke abonnert enda kan du gjøre det her, eller søk opp museumspodden der du lytter på podcast.:

Følg must i sosiale kanaler:

MUST, Museum Stavanger, er åtte museer i Stavanger. Stavanger museum med Norsk barnemuseum formidler byhistorie, barndomshistorie og naturhistorie, Stavanger kunstmuseum er Rogalands største kunstmuseum, Stavanger maritime museum formidler regionens rike, maritime historie, IDDIS Norsk grafisk museum og Norsk hermetikkmuseum forteller historien om de to store industriene som skapte vekst i Stavanger før oljealderen, Utstein kloster er Norges best bevarte kloster og praktboligene Ledaal, Breidablikk og Holmeegens tar besøkende med inn i borgerskapets hjem.

Barokkens egentlige mester – Del 1

Anders Smith har gjennom mange århundre fått æren for den vakreste og mest imponerende barkokkunsten Norge har å by på. Under rehabiliteringen av Domkirken i Stavanger har også den vakre kirkekunsten blitt undersøkt grundig. Og det viser seg at det er noe som skurrer. Kan alt vi har lest og lært være helt galt? Hvem var barokkens egentlige mester?

Les mer og lytt til episoden